module inscription newsletter haut de page forum mobile

Rejeter la notice

ateliers live resolve avec forest

Ateliers Live Resolve - Formez-vous en ligne tous les mois avec Forest !
Faites rapidement évoluer la qualité de vos étalonnage avec nos ateliers mensuels de 3h.
Toutes les infos
Rejeter la notice

Nouvelle Formation Prise de son : les inscriptions sont ouvertes !
Maîtrisez la qualité de vos prises de son avec notre formation théorique et pratique de 3 jours ! Du 14 au 16 mai 2024 à Paris.

Vegas 6.0b (build 115) dispo

Discussion dans 'Vegas et Movie Studio' créé par Gilles, 20 Mai 2005.

  1. Gilles

    Gilles Guest

    Appréciations:
    +0 / 0 / -0
    #1 Gilles, 20 Mai 2005
    Dernière édition par un modérateur: 14 Novembre 2005
  2. yvano

    Points Repaire:
    1 000
    Recos reçues:
    0
    Messages:
    426
    Appréciations:
    +0 / 0 / -0
    Merci Gilles
     
  3. stranger

    Points Repaire:
    1 000
    Recos reçues:
    0
    Messages:
    388
    Appréciations:
    +0 / 0 / -0
    Je poste ça, je crois que ça peut en décider certains avant de la charger... ;)

    Notable Fixes/Changes in Version 6.0b

    General
    -A bug has been fixed that could cause a crash after undoing a marker move if the marker had a long label.
    -A bug has been fixed that caused regions to appear as markers or at the wrong time when pasted into the Edit Details window.
    -The installation of some Adobe applications may result in users of some Sony Media Software applications to display the following message on app startup: "This application has failed to start because PRM.dll was not found. Re-installing the application may fix this problem." If you see this message when launching any Sony Media Software application, you can simply click OK and proceed. Vegas 6.0b includes a workaround to prevent this message at startup.
    -A bug has been fixed that caused the the Quantize to Frames setting to be bypassed when dragging and holding the Shift key.
    -A bug has been fixed that caused uninstallation of Vegas 6.0 to remove track effect and Wave Hammer plug-ins from existing Vegas 5.0 installations.
    -A bug has been fixed that could cause Vegas to crash if you deleted tracks while audio peak files for nested projects were being created.
    -The following settings have been moved from Preferences > General to the View menu, and keyboard shortcuts have been added for easy access:
    Show/Hide Event Media Markers: Ctrl+Shift+K
    Show/Hide Active Take Information: Ctrl+Shift+I
    Show/Hide Waveforms and Frames: Ctrl+Shift+W
    Show/Hide Video Event Buttons: Ctrl+Shift+C
    Show/Hide Event Fade Lengths: Ctrl+Shift+T
    Show/Hide Event Edge Edit Frames: Ctrl+Shift+O

    Video
    -A bug has been fixed that could cause projects with 3D tracks to appear to hang during rendering.
    -A bug has been fixed that could prevent you from canceling a render.
    -A bug has been fixed that prevented track Shadow and Glow keyframes from loading properly from saved projects.
    -A bug that reversed the direction of the Zoom transition has been fixed.
    -A bug that caused Sharpen filter operations to be reversed has been fixed.
    -A bug that prevented animation of the Film Effects plug-in has been fixed.
    -A change has been made to nested projects to improve performance. Nested projects now inherit the Video Preview Quality setting from the parent project.
    -A bug has been fixed in the Cookie Cutter and Iris transitions that prevented guides from being displayed on the sliders.
    -A bug has been fixed that caused video event opacity to incorrectly affect opacity during a transition.
    -A bug has been fixed that prevented dynamic RAM previewing from working if the Sync Cursor button was selected in the Event Pan/Crop dialog.
    -Memory performance has been improved when using a large number of clips on the timeline that are encoded with the CineForm HD codec.

    Audio
    -The Resample quality control on the Audio tab of the Project Properties has been renamed Resample and stretch quality because the setting also determines the quality of processing when time stretching audio.
    -A bug has been fixed that caused the Preserve pitch when stretching audio events preferences to be ignored when deselected.
    -A bug has been fixed that could cause unexpectedly loud output or popping from the LFE channel in a 5.1 surround project when Good or Best was selected from the Low-pass filter quality drop-down list on the Audio tab of the Project Properties dialog.
    -A bug has been fixed that could prevent the Low-pass filter quality setting from being saved and restored.
    -A bug has been fixed that could cause playback glitches when changing a track between Surround Pan and LFE mode.
    -A bug has been fixed that could cause file names to be truncated after recording if periods were added to the file name.
    -A bug has been fixed that prevented the Simple Delay plug-in from producing tails at the end of the audio stream.
    -A bug has been fixed that could cause glitches at the ends of the loop region during looped playback of 5.1 surround projects.
    -A bug has been fixed that could cause problems when rendering projects that contain UAD plug-ins.
    -Various fixes have been made to the Audio Plug-In window.
    The record time remaining display now shows the time remaining for all armed tracks.

    Capture / Print to Tape
    -A pre-capture dialog has been added to allow you to choose whether you want to capture DV using an external video capture application or SDI/HDV clips using the internal Vegas video capture application. If you always capture from the same device, you can choose to always use the selected method (you can change the method later on the Video tab of the Preferences dialog).
    -ADS Pyro A/V Link support has been improved.
    -A bug has been fixed that could cause a crash while capturing DV clips when the Media Manager was turned off.
    -A fix has been made to prevent erroneous Copy Inhibit errors on DV cameras.
    -Print-to-DV-tape operations from the timeline are now more reliable when prerendering is required.
    -The Print Video to HDV Tape dialog now displays elapsed time and estimated time remaining.
    -A/V sync has been improved when capturing from HDV tapes with discontinuities.
    -Audio preview performance during HDV capture has been improved for slower systems.
    -A bug has been fixed in the new video capture application that prevented the Length box from being updated when the Timecode in or Timecode out boxes were edited when capturing from a DeckLink device.
    -Buttons have been added to the Length, Timecode in, and Timecode out boxes in the new video capture application so you can specify which value will be calculated automatically while capturing from a DeckLink device.
    -Timecode accuracy has been improved when capturing from and printing video to DeckLink devices with support for Decklink.dll v4.8 and v4.9.
    -A bug has been fixed in the Contour ShuttlePro .pref file for external video capture.

    Media Manager
    -A bug has been fixed that could prevent MSDE from shutting down while Sony applications that support the Media Manager are running.
    -The Media Manager now includes .veg files when scanning for media.
    -A bug has been fixed that prevented clips from being added to the Media Manager when multiple clips were batch captured.
    -A bug has been fixed that prevented files from previewing when the Save media-usage relationships in active media library check box was selected.

    Scripting
    -Scripting changes have been posted to the Vegas scripting forum.
     
  4. topsub

    topsub Modérateur Vegas & DVD-A
    So

    Points Repaire:
    7 470
    Recos reçues:
    5
    Messages:
    3 387
    Appréciations:
    +0 / 0 / -0
    J'attendais la 6.d, je crois que je vais plutôt attendre la 6.f :)

    Personne n'aurait une V5 à vendre ? :D
     
  5. Mopet Show

    Points Repaire:
    1 000
    Recos reçues:
    0
    Messages:
    280
    Appréciations:
    +0 / 0 / -0
    Ce qui est drôle c'est que tout le monde attendait ce correctif et qu'à la livraison de celui-ci et des nombreux points rectifiés tout le monde semble hilare... Cela me semble manquer de cohérence et de connaissance des problématiques de développement de logiciels...
     
  6. Gilles

    Gilles Guest

    Appréciations:
    +0 / 0 / -0
    #6 Gilles, 24 Mai 2005
    Dernière édition par un modérateur: 14 Novembre 2005
  7. topsub

    topsub Modérateur Vegas & DVD-A
    So

    Points Repaire:
    7 470
    Recos reçues:
    5
    Messages:
    3 387
    Appréciations:
    +0 / 0 / -0
    L'un des plus gros avantages, c'est la baisse de prix.

    Je n'ai pas connu l'épopée de la sortie de V5, mais on est arrivé à la màj 5.d Il faudra certainement patienter pour retrouver la même stabilité de V5 avec V6.

    Le plus gros inconvénient que je trouve (mais je n'ai pas assez de recul) est ce qui semble être sa taille : plus de ressources machine. Bien que V6 semble mieux marcher en dual. Ce n'est pas rien.

    Je suis impatient de vraiment tester pour voir la qualité des rendus et surtout le ralenti. On ne sait jamais, les nouveaux (?) algorithmes pourraient aider.

    En tous les cas, j'aurais acheté de suite des V5 pour mon lycée car je crains que V6 ne rame un peu avec nos antiquités !
     
  8. edth

    Points Repaire:
    1 000
    Recos reçues:
    0
    Messages:
    114
    Appréciations:
    +0 / 0 / -0
    Bonjour,


    Plus que 6 jours pour profiter de l'offre de mise à jour Sony...

    J'ai dans mon placard les boites de Vegas 4 et de Vegas 5.

    Il y a un peu plus d'un an, quand j'ai vu la liste des améliorations et les premieres opinions positives de ceux qui avaient franchi le pas, je me suis décidé moi aussi.

    A ce jour, je ne regrette pas les 300 et quelques dollars déboursés pour la mise à jour, mais je crois bien ne pas passer à la version 6 malgré cette baisse de prix conséquente.

    La configuration beaucoup plus musclée qui semble necessaire, la qualité de rendu apparemment pas améliorée et les temps de rendus rallongés (même de peu) me paraissent des éléments rédhibitoires...
    D'autant plus que ce ne sont pas des mises à jour successives qui règleront ces problèmes...

    A+

    Ed
     
  9. topsub

    topsub Modérateur Vegas & DVD-A
    So

    Points Repaire:
    7 470
    Recos reçues:
    5
    Messages:
    3 387
    Appréciations:
    +0 / 0 / -0
    tu en es sûr ?
     
  10. edth

    Points Repaire:
    1 000
    Recos reçues:
    0
    Messages:
    114
    Appréciations:
    +0 / 0 / -0
    Ben non c'est pour cela que je dis "apparemment"...

    Qu'en est il pour toi?
     
  11. Gilles

    Gilles Guest

    Appréciations:
    +0 / 0 / -0
    #11 Gilles, 25 Mai 2005
    Dernière édition par un modérateur: 14 Novembre 2005
  12. edth

    Points Repaire:
    1 000
    Recos reçues:
    0
    Messages:
    114
    Appréciations:
    +0 / 0 / -0
    Soyons clair....

    Je n'ai pas dit que les rendus étaient moins bons ni de mauvaise qualité, mais visiblement pas améliorés.

    Leur qualité me convient mais elle me semble identique à la version 5...et 4 !

    Gilles peux tu me confirmer que la qualité de rendu et meilleure?
    Si ce n'est pas le cas, j'ai du mal à voir une justification à ces temps de calculs rallongés sachant que c'est le principal (le seul?) défaut de Vegas Video...

    Je sais, la programmation d'un tel logiciel n'est pas simple, mais ne penses tu pas qu'il aurait été plus judicieux de faire un effort de développement sur ce point plutôt que sur le Media manager par exemple...?

    A+

    Ed
     
  13. Gilles

    Gilles Guest

    Appréciations:
    +0 / 0 / -0
    #13 Gilles, 25 Mai 2005
    Dernière édition par un modérateur: 14 Novembre 2005
  14. edth

    Points Repaire:
    1 000
    Recos reçues:
    0
    Messages:
    114
    Appréciations:
    +0 / 0 / -0
    En théorie tu as complètement raison. En pratique, on peut noter des différences de qualité de rendu très perceptibles entre plusieurs logiciels de montage et/ou authoring.

    Après vérification chez moi, il n'y a aucune différence visible (diffusion sur TV ou projecteur), mais mon n'oeil n'est peut-être pas assez expert...



    Chez moi, sur 2 machines avec XP Sp2 à base de Barton 3200 et 1Go de ram (Corsair Twinx sur l'un et Samsung sur l'autre), les temps sont rallongés de 5% en moyenne.

    On est au moins d'accord sur ce point...

    Sur ce point là aussi !
    :bravo:

    A+
    Ed
     
  15. topsub

    topsub Modérateur Vegas & DVD-A
    So

    Points Repaire:
    7 470
    Recos reçues:
    5
    Messages:
    3 387
    Appréciations:
    +0 / 0 / -0
    Malheureusement j'ai fait un test pour les ralentis et il n'y a pas d'amélioration ! Je suis déçu :(
     
Chargement...

Partager cette page

Dernières Occasions

 
Vous souhaitez annoncer sur le Repaire ? Contactez-nous