module inscription newsletter haut de page forum mobile

Rejeter la notice

ateliers live resolve avec forest

Ateliers Live Resolve - Formez-vous en ligne tous les mois avec Forest !
Faites rapidement évoluer la qualité de vos étalonnage avec nos ateliers mensuels de 3h.
Toutes les infos
Rejeter la notice

Nouvelle Formation Prise de son : les inscriptions sont ouvertes !
Maîtrisez la qualité de vos prises de son avec notre formation théorique et pratique de 3 jours ! Du 14 au 16 mai 2024 à Paris.

Sortie de Vegas 9 Pro d

Discussion dans 'Vegas et Movie Studio' créé par xdocsteph, 12 Avril 2010.

  1. xdocsteph

    Points Repaire:
    1 520
    Recos reçues:
    5
    Messages:
    376
    Appréciations:
    +0 / 1 / -0
  2. TotalNewbie

    Points Repaire:
    4 830
    Recos reçues:
    34
    Messages:
    1 162
    Appréciations:
    +6 / 18 / -1
    Un cobaye volontaire dans la salle ? :rolleyes:
     
  3. xdocsteph

    Points Repaire:
    1 520
    Recos reçues:
    5
    Messages:
    376
    Appréciations:
    +0 / 1 / -0
  4. topsub

    topsub Modérateur Vegas & DVD-A
    So

    Points Repaire:
    7 470
    Recos reçues:
    5
    Messages:
    3 387
    Appréciations:
    +0 / 0 / -0
  5. TotalNewbie

    Points Repaire:
    4 830
    Recos reçues:
    34
    Messages:
    1 162
    Appréciations:
    +6 / 18 / -1
    • Rien sur les fuites mémoire.
    • Rien sur les clips qui tournent au rouge.
    • Rien sur le truc qui perd les pédales avec 3 minutes de MJPEG 512x384 sur la TL en 5 clips avec une chaine de 4 FX pour la CC.
    • Rien sur les comportements pathologiques avec les grosses images malgré le support mégapixel.
    • Rien sur les longues minutes durant lesquelles Vegas semble gelé.

    Support AVCHD Lite !!! Ah oui, dans le monde pro, ca devait manquer vachement ca ;-)
    Désolé mais franchement ca ne me fait pas réver. Parfois je me demande quelle est la stratégie de Madison...
     
  6. Agdimage

    So

    Points Repaire:
    6 930
    Recos reçues:
    142
    Messages:
    4 913
    Appréciations:
    +17 / 100 / -2
    Bon, puisqu'ils n'y arrivent pas je me suis fendu d'un copier-coller sur les nouveautés de cette mouture 9.0d
    Un joli paquet. On se demande du coup comment ça pouvait fonctionner avec tous ces manques, à voir la longue liste des "réparations" (les Fixed) ! ;)

    Les rafistolages précédents avaient avantagé le côté Pro de haut niveau. Là c'est plutôt pour que le grand public arrive au bout sans grand mal.
    En gras quelques nouveautés plutôt grand public.
    Mais le nombre de nouveautés (les Added et les Improved) est tout de même assez impressionnant.



    What’s New
    Notable fixes/changes in Version 9.0d

    * Added closed captioning support (reading and writing of XDCAM HD and HD422 closed captions, as well as .SCC file import/export).
    * Added support for the PreSonus FaderPort control surface.
    * Added Device Explorer support for CompactFlash-based memory recording units such as the HVR-MRC1 and hard-disk-based recording units such as the HVR-DR60.
    * Added support for AVCHD Lite video.
    * Added support for timecode in XDCAM EX AVI/DV files.
    * Tools > Multicamera > Lay Out Tracks Using Media Timecode and Lay Out Tracks Using Media Date/Time Stamp now use unique tracks for media without tape names.
    * Added support for importing layered PSD files across tracks.
    * Added White Balance video plug-in.
    * Added scripts: Remove Letterboxing, Render Audio Tracks, Resize Generated Media, and Stereo To Mono.
    * Copy Snapshot to Clipboard and Save Snapshot to File now deinterlace interlaced images and operate at Best (Full) resolution if the Video Preview is set to (Auto) size and Good quality if set to Draft or Preview.
    * Copy Snapshot to Clipboard now performs pixel-aspect correction like the Save Snapshot to File command.
    * Added Copy Snapshot to Clipboard and Save Snapshot to File to the Trimmer.
    * Added timeline DVD burning (Tools > Burn Disc > DVD).

    * Updated to latest RED SDK, including support for 4.5K images and FLUT color science.
    * élastique Efficient is now the default time stretch mode.
    * MPEG-2 smart render across formats now supports MPEG-2 video streams intended for Blu-ray Disc (only available when operating points are identical: e.g. resolution, framerate, video data rate, color resolution).
    * The Mastering Effects Bundle 2 plug-ins (available with Sound Forge Pro 10) can now be used in Vegas Pro if they are installed on your system.

    * Implemented various compatibility improvements to XDCAM MXF files.
    * Implemented various additions and improvements to Interactive Tutorials.

    * Improved support for VST audio plug-ins written in Delphi.
    * Improved support for reading AVC/AAC (.mp4) video.
    * Improved image sharpness on Windows Secondary Monitor display when Apply deinterlace filter is not used.
    * Improved Trimmer Fit-to-Fill behavior when the source is a still image.

    * Fixed a crash that could occur during startup when using the 64-bit version of the application with certain RAID controllers.
    * Fixed a crash that could occur when adding certain audio effects to the Master Bus FX chain.
    * Fixed a hang that could occur while changing FX parameters with an external DV monitor enabled.
    * Fixed a hang that could occur when using 32-bit VST audio effects in the 64-bit version of the application.
    * Fixed a hang that could occur after capturing HDV clips.
    * Fixed field order in reader for certain H.264 files.
    * Fixed Import Stereo as Dual Mono when dragging media from the Device Explorer window.
    * Fixed a smart render issue with XDCAM HD.
    * Fixed a smart render issue with MXF PAL DV rendered to AVI PAL DV.
    * Fixed timecode reading for 50p and 60p XDCAM MXF media.
    * Fixed an issue with waveform drawing accuracy when very quiet events are normalized.
    * Fixed an issue that could prevent audio from appearing for certain AVI files.
    * Fixed a crash that could occur when rendering many markers to Sony MXF format.
    * Fixed a bug that could cause clicks when using certain Track EQ automation settings.
    * Fixed an issue where deleting one Track Motion preset could cause others to be removed.
    * Fixed a slight artifact that could occur when using the Broadcast Colors video effect.
    * Fixed a problem that could cause summary data to be lost when using custom Windows Media Video rendering templates.
    * Fixed a problem with enabling the audio stream when using custom Windows Media Video rendering templates.
    * Fixed the ability to capture from HDCA-702 MPEG TS Adaptor.
    * Fixed the ability to render to multiple mono files using PCA format.
    * Fixed the ability to seek in files rendered using the MainConcept AAC/AVC format.
    * Fixed a problem that could cause corrupt video when rendering to QuickTime format using the 3 Mbps Video template.
    * Fixed the operation of the Proportional check box in the Checkerboard generator plug-in.
    * Fixed an issue with media generators not using a changed pixel aspect ratio.
    * Fixed an issue saving and restoring templates in the Command Properties dialog.
    * Fixed an issue that prevented JPEG from being used to save image sequences.
    * Fixed an issue with Trimmer Fit-to-Fill not creating the correct media start time.
    * Fixed an issue with scrubbing in reverse past the media start time in the Trimmer.
    * Fixed issue with Event Pan/Crop Match Output Aspect when Adjust source media to better match project or render settings applied to the source media.
    * Fixed an issue that prevented markers from appearing in the correct position for rendered FLAC files.

    * Corrected a problem that could cause black frames in MOV files after installing the QuickTime 7.6.6 update.




    Bon, je reste prudent. Vous l'essayez d'abord.
    Quant à moi j'attendrai de lire les déconvenues ou les réels plus de cette version. :rolleyes:

    Ce qui me plaisait déjà s'est vu amélioré:
    * Implemented various additions and improvements to Interactive Tutorials.

    additif:
    Gary Rebholz explique en détails toutes les nouveautés (mais seulement en anglais): Sony Creative Software - What’s new in the Vegas Pro 9.0d update?
     
    #6 Agdimage, 12 Avril 2010
    Dernière édition: 13 Avril 2010
  7. Meddy

    Points Repaire:
    1 970
    Recos reçues:
    11
    Messages:
    585
    Appréciations:
    +0 / 0 / -0
    Croyez-vous que si j'installe en parallèle la 9d trial avec la 9c , cela va créer un conflit ?
    .
     
  8. Djino

    Points Repaire:
    1 200
    Recos reçues:
    2
    Messages:
    241
    Appréciations:
    +0 / 0 / -0
    Il va normalement te proposer de mettre ton ancienne version à jour.
    Donc elle remplace l'autre
     
  9. Meddy

    Points Repaire:
    1 970
    Recos reçues:
    11
    Messages:
    585
    Appréciations:
    +0 / 0 / -0
    Ah ok, en même temps je ne devrai payer que la mise à jour .
    .
     
  10. Jmarc74

    Jmarc74 Conseiller Technique Vegas
    Conseiller Technique

    Points Repaire:
    1 880
    Recos reçues:
    22
    Messages:
    3 722
    Appréciations:
    +0 / 0 / -0
    Une mise à jour de ce type est gratuite.
     
  11. Meddy

    Points Repaire:
    1 970
    Recos reçues:
    11
    Messages:
    585
    Appréciations:
    +0 / 0 / -0
    Merci pour ta réponse Jmarc, mais j'ai la version française, elle ne devrait pas tarder je pense, à moins que cela se fasse automatiquement.
    Je n'ai pas envie de bousiller mon Vegas en une langue "franglaise" :laugh:.
    .
     
  12. TotalNewbie

    Points Repaire:
    4 830
    Recos reçues:
    34
    Messages:
    1 162
    Appréciations:
    +6 / 18 / -1
    Pas d'affolement hein. Pour l'instant il est urgent d'attendre...

    J'dis ca, j'dis rien ;)
     
  13. Meddy

    Points Repaire:
    1 970
    Recos reçues:
    11
    Messages:
    585
    Appréciations:
    +0 / 0 / -0
    Bon ok ok, j'attendrai, mais bon, il faut bien que quelqu'un se décide. :cool:
    .
     
  14. TotalNewbie

    Points Repaire:
    4 830
    Recos reçues:
    34
    Messages:
    1 162
    Appréciations:
    +6 / 18 / -1
    Le mieux, pour prendre une décision avisée, c'est de suivre pendant quelques semaines ce qu'il se passe là dedans.
     
  15. Meddy

    Points Repaire:
    1 970
    Recos reçues:
    11
    Messages:
    585
    Appréciations:
    +0 / 0 / -0
    Oui, pour le moment c'est le foutoir, on dirait...:sad:
    .
     
Chargement...

Partager cette page

Dernières Occasions

 
Vous souhaitez annoncer sur le Repaire ? Contactez-nous