module inscription newsletter haut de page forum mobile

Rejeter la notice

ateliers live resolve avec forest

Ateliers Live Resolve - Formez-vous en ligne tous les mois avec Forest !
Faites rapidement évoluer la qualité de vos étalonnage avec nos ateliers mensuels de 3h.
Toutes les infos
Rejeter la notice

Nouvelle Formation Prise de son : les inscriptions sont ouvertes !
Maîtrisez la qualité de vos prises de son avec notre formation théorique et pratique de 3 jours ! Du 14 au 16 mai 2024 à Paris.

Adobe Première Pro et canon XL2

Discussion dans 'Adobe Premiere Pro' créé par TalMaen, 2 Septembre 2005.

  1. TalMaen

    Points Repaire:
    550
    Recos reçues:
    0
    Messages:
    49
    Appréciations:
    +0 / 0 / -0
    Bonjour à tous,

    En allant voir les compatibilités données pour Première Pro, on trouve que pour la version PAL, aucune compatibilité n'est indiquée. Par contre pour la version NTSC, il donne une compatibilité avec restriction

    Voilà ce qu'il dit :

    DV Hardware compatibility database

    Canon XL2A

    Windows XP:

    Windows XP: Conditional Support
    This device uses true progressive-scan high-resolution CCD’s. In 16:9 mode, the portion of the CCD that is used to create the frame is wider than the portion used to create a 4:3 frame, thus containing more data. (Note that the resulting 960x480 frame is recorded on tape anamorphically as 720x480 as in any other 16:9 DV format.)

    Tapes recorded in this device's 24P modes will be captured as 24P regardless of project settings, and regardless of which device is used to capture the tape. Clips captured from such a tape cannot effectively be used in a 29.97fps project.

    The timecode of captured clips is always displayed in the timecode format of the current project. Tapes recorded in this device's 24P modes (which use 30fps nondrop timecode) will be displayed as 24fps timecode in a 24P project unless the timecode format of the project is switched to "30fps Non Drop-Frame" in the General panel of the Project Settings dialog.

    If a tape is recorded in this device's 24P modes, and the source material contains very bright or overexposed detail (i.e. a snowy mountaintop), playback may exhibit a "strobing" effect, wherein the dynamic range of every fifth frame is compressed to DV-legal values. To eliminate the strobing effect, lower the brightness level of the affected portions of the video. Adjust the Luma Max value in the Video Limiter portion of the Color Corrector while viewing the affected video in the YC Waveform Monitor. Adjust it until the entire affected portion of the video does not exceed 100IRE.

    When editing 24P projects, the YC Waveform Monitor lists the scale in volts instead of IRE, where .3 volts=0IRE and 1.0 volt=100IRE, and the Setup checkbox does not function.

    The timecode format used when recording from the timeline back to tape is determined by the device’s timecode frame setting. For example, when recording to a tape that has been striped in 24P mode (which uses nondrop timecode), enter the TIME CODE menu option (in VCR mode) and set FRAME SETTNG to NON-DROP in order to avoid timecode discontinuities.

    Audio recorded on Stereo 2 (CH 3/4) cannot be captured. We are working with Microsoft on this issue.


    Bon, ca ne semble pas mortel, mais que penser de l'utilisation d'un XL2 PAL ? Ca semble à priori fonctionner sur ma version d'essai, mais est-ce que je ne risque pas de rencontrer à un moment ou un autre des problèmes ou des limitations ?
    La Hot-Line d'Adobe renvoie à son site, et ne dit rien de plus.
     
Chargement...

Partager cette page

Vous souhaitez annoncer sur le Repaire ? Contactez-nous