module inscription newsletter haut de page forum mobile

Ateliers et Formations

600d FPS override

Discussion dans 'Archives moteurs' créé par Darkendrake, 10 Juillet 2012.

Tags:
  1. Darkendrake

Points Repaire:
    1 520
    Recos reçues:
    5
    Appréciations:
    +0 / 0 / -0
    Bonjour a tous , je suis en train de découvrir magic lantern sur le Canon EOS 600d, voici une partie du guide utilisateur

"FPS override

This setting alters FPS for all video modes. Only undercranking works well.

FPS is changed by altering two timer values (let's call them Timer A and Timer B). Increasing any of these values results in lower FPS. Aside from FPS, changing these timers may alter shutter speed and rolling shutter.

Options:

Desired FPS: choose a value from 0.2 fps to 65 fps. If the desired value is not possible, ML will choose the closest safe option (look at 'Actual FPS' below).
    Optimize for:
    Low light: use this option for recording timelapse with shutter speed set to 1/fps (360 degrees); at high FPS values, you may be able to use other shutter speed values.
    Exact FPS: try to achieve an exact FPS value, such as 24.000 or 30.000 or 12.500. If more exact solutions are found, ML will choose the one with lowest jello effect.
    High FPS: changes FPS without altering shutter speed and allows a slight overcranking (60D, 600D).
    LowJello, 180d: try to minimize the jello effect (caused by rolling shutter), while allowing you to expose at 180 degrees (0.5/fps) if possible.
    High Jello: maximize the jello effect and enable fast shutter speeds. You can use this mode for recording slit-scan frames (distorted images like these, which use the extreme jello effect in creative ways).
    Shutter range: displays the available shutter speed range with current settings. When you use FPS override, Canon menu will still display 1/30 … 1/4000, but the actual shutter speed will be different; read it from ML displays. You can alter shutter speed range by changing the ratio between the two timer values (decreasing timer B will result in faster shutter speeds available).
    Timer A: displays the value of timer A and lets you fine-tune it. ML will re-adjust timer B to match your FPS choice.
    Timer B: displays the value of timer B and lets you fine-tune it. ML will not re-adjust timer A, so this option will let you fine-tune the exact FPS value.
    TG Frequency: displays the crystal oscillator frequency of the FPS circuit driver (read-only, depends on your camera).
    Actual FPS: this displays the current FPS, computed as TG_FREQ / timerA / timerB (read-only).
    Sound Record: by default, ML will disable sound recording when FPS override is enabled; otherwise, audio will go out of sync and recording will stop. Only enable sound if you know what you are doing."

Sauf que je n'arrive pas a trouver ce menu , avec " desired fps, optimise for , exact fps ..."
    Tout ce que je peux faire , c'est augmenter ou baisser les fps , et le minimum auquel j'arrive , c'est 4 fps , alors que selon le guide on peux choisir entre 0,2 et 65 fps ...
    quelqu'un a t'il des conseils ?
    merci d'avance

2. Darkendrake

Points Repaire:
    1 520
    Recos reçues:
    5
    Appréciations:
    +0 / 0 / -0
    Personne n'utilise magic lantern ? j'aimerais vraiment des conseils la dessus ..

3. snoozkilla

So

Points Repaire:
    7 930
    Recos reçues:
    111
    Appréciations:
    +23 / 327 / -0
    j'ai ML mais sur le 550D, et je vais surement investir dans un autre 550D car je le trouve complet et surtout je voudrais faire voler le premier et garder le second au sol:D

mais si la logique des concepteur est la même que sur le 550D, il faut gérer directement le fps sur le menu de ML et pas de l'APN lui même, car ce dernier ne change pas de menu... c'est ML qui le courcircuite avec le sien:!!!: enfin je crois:o

4. Darkendrake

Points Repaire:
    1 520
    Recos reçues:
    5
    Appréciations:
    +0 / 0 / -0
    oui je pense que tu as raison , mais c'est justement dans le menu magic lantern que je ne trouve pas le sous menu avec le choix des fps, tout ce que j'arrive a faire c'est augmenter ou baisser les fps avec les touches "Q" et "play" , et le minimum que j'arrives a avoir c'est 4 fps ..

Chargement...

Dernières occasions

Partager cette page